Αρχιμανδρίτης
Βασίλειος Γοντικάκης
προηγούμενος Ι. Μ. Ιβήρων
Η Εκκλησία υπάρχει ως διαρκής
θεοφάνεια. Εάν «ο εωρακώς τον Υιόν εώρακε τον Πατέρα» και ο εωρακώς
τον θεσμόν της Εκκλησίας εώρακε τον αοράτως μεθ ἡμῶν όντα Θεάνθρωπον Κύριον και το Άγιον
Πνεύμα.
Δεν υπάρχει
με άλλο τρόπο η Εκκλησία και με άλλο τρόπο διδάσκει η θεολογεί. Ο τριαδικός
τρόπος υπάρξεως συνιστά το μυστήριο της Εκκλησίας και αποτελεί το
σαφές κήρυγμα, που πείθει τον άνθρωπο ότι ο Θεός Πατήρ αγαπά τον κόσμο
καθώς ηγάπησε και αγαπά τον Υιόν.
Και αυτή η αίσθηση της θεϊκής αγάπης,
που παρέχει ελευθερία, αποτελεί το απαραίτητο και φυσιολογικό
κλίμα μέσα στο οποίο μπορεί να αναπτυχθεί ο άνθρωπος.
Με αυτό τον τρόπο πιστεύει ο άνθρωπος,
έχει εμπιστοσύνη στον Θεό, γιατί ζει το γεγονός ότι είναι ένα σώμα
και ένα πνεύμα με τον Θεάνθρωπο. Έχει οργανική σχέση μαζί Του, όπως
το κλήμα με την άμπελο.
Αν με κοσμικό τρόπο διοργανώνομε
τους εκκλησιαστικούς θεσμούς και με πνευματικό, νομίζομε, τρόπο κηρύττομε
το Ευαγγέλιο, αυτό σημαίνει ότι και τα δυό (θεσμός και χάρισμα) πάσχουν
και είναι αμφιβόλου γνησιότητος...