ΑΧ, ΑΓΙΕ ΜΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΕ...

Τοιχογραφία, Ἱ. Ν. Παμ. Ταξιαρχῶν Μοσχάτου

... Ἅγιέ μου, ἐσύ πού δέχεσαι τόσες ἐπικρίσεις ἀπό πολιτικῶς ὀρθούς, ἐκσυγχρονιστές, νεοφιλελεύθερους, ἐγκάθετους ἱστορικούς, ἀλλά καί συγχισμένους θεολογοῦντες Χριστιανούς, πού σφαγέα σέ ἀνεβάζουν καί τύρρανο σέ κατεβάζουν. Ἅγιέ μου, δέν μποροῦν νά καταλάβουν τί θά πεῖ νά' σαι πλανητάρχης καί νά μετανοεῖς, δέν μποροῦν νά καταλάβουν τί θά πεῖ νά συντρίβεσαι, γιατί γι αὐτούς ὅλα εἶναι προβλέψιμα καί δεδομένα.

Τοιχογραφία, Μετέωρα

Ἅγιέ μου Κωνσταντῖνε, πού κρατοῦσες τόν κόσμο στά χέρια σου καί νικητής παντοκράτορας ἤσουν καί προτίμησες νά σκεπάσεις τούς ρακένδυτους καί κατατρεγμένους ὀπαδούς τοῦ Ναζωραίου, προδίδοντας τήν χάρτινη θρησκεία τῶν προγόνων σου. Σκοπιμότητες βλέπουν οἱ πολιτικάντηδες, γιατί ἔτσι μετρᾶνε τόν κόσμο καί δέν μποροῦν νά καταλάβουν τό θαῦμα.

Ἔργο Φώτη Κόντογλου

Καί σύ Ἁγία μου Ἑλένη, πού ἀντί νά βολοδέρνεις στήν ρωμαϊκή χλιδή τοῦ παλατιοῦ, νά
τρέχεις προτίμησες στίς λειτουργίες μέ τίς γυναῖκες τοῦ λαοῦ, αὐτές πού λίγο πρίν ἀποδιοπομπαῖες ἦσαν καί κινδύνευαν τό κεφάλι τους στούς διωγμούς νά χάσουν. Ἁγία μου, πού στό μυαλό τους βασίλισσες τελευταίου τύπου ἔχουν καί λές καί κάνουν ἀντιπολίτευση ἀντιμοναρχική, σέ κατηγοροῦν.

Κι ὅμως αἰῶνες ὁλοκληρους ἡ ρωμηοσύνη σᾶς τιμᾶ καί τά ὀνόματα της δίνει στά παιδιά της καί σᾶς ἐπικαλεῖται καί παρακαλεῖ καί δοξάζει...


Ταῖς αὐτῶν πρεσβεῖες Χριστέ ὁ Θεός, ἐλέησον ἡμᾶς. Ἀμήν...