Βλέποντας ο πνευματικός τα παιδιά του


Σας το έχω πει και το ομολογώ, και η καρδιά μου θερμαίνεται και γλυκαίνεται και ενθουσιάζεται και υπερηφανεύεται, με όλη την γνώση και την αίσθηση πού έχει για την προσευχή την οποία κάνετε. Το έχω δει πόσο σας χαριτώνει ο Θεός στην προσευχή, και πόσο διψάτε για προσευχή. Συνεχίστε να την διψάτε και θα δείτε θαύματα. Όλα εκείνα που λέγουν τα βιβλία μας, όλα εκείνα πού μας υποσχέθηκε ο Θεός, θα γίνουν πραγματικότητα σε μας.

Η γνώμη και η γνώσις την οποία έχω για σας εμένα με ανα­παύει. Πιστεύω ότι είσθε πολύ κοντά στην αγάπη του Θεού και την έχετε, όταν προσεύχεσθε ορθώς. Γι’ αυτό θα ήθελα κάθε φορά πού παίρνω γράμμα σας και κάθε φορά πού σας πλησιάζω και έρχομαι κοντά σας, να μου πλαταίνετε την καρδιά, να μου φαιδρύνετε την ψυχή, να μου ανοίγετε αυλάκια μέσα στα οποία θα μπαίνουν όλα εκείνα τα ύδατα των απολαύσεων και των εντρυφή­σεων και της χαράς πού χαρίζει ο Θεός, αλλά που θα μου χαρίζε­τε και σεις δια της ζωής σας, δια της προσευχής σας, δια της ειλικρινείας σας, δια της γνησιότητάς σας, με το να γίνεσθε γνή­σια τέκνα και γνήσιοι σύζυγοι του Θεού.

Όταν εσείς θα κάνετε αυτό, και εγώ θα σας χαροποιώ. Όταν όμως εσείς θα με λυπείτε και θα μου κλείνετε τα αυλάκια της ψυχής μου, τα οποία θα μπορούν να την μεθύσουν, και θα με γε­μίζετε με μία λύπη και μία απογοήτευση εγώ τί θα μπορώ να κάνω για σας;

Γι’ αυτό, ας ανοίγουμε όλα τα αυλάκια, όπως ανοίγετε στους κήπους σας, για να ρέει μέσα «τό δωρ τό λλόμενον ες ζωήν αώνιον», για να ρέει στις ψυχές σας, στον νου σας, στην καρδιά σας ο Θεός. Είναι αυτό πού θα σας μεθάει και θα σας δίνει την ζωή, όπως στον κήπο μπαίνει η ζωή, όταν ρέει το νερό, ενώ μπαί­νει ο μαρασμός όταν στερεύει το νερό. Κάντε αστείρευτες τις ψυχές σας και αφήστε τες να τις παίρνει ο Θεός και να παίζει μαζί τους, να τις κάνει αθύρματα και να τις κουβαλάει μαζί του και να τις ανεβάζει εκεί πού είναι Εκείνος, εκεί πού είναι η Παναγία Τριάδα.


αρχιμ. Αιμιλιανός Σιμωνοπετρίτης