Μη μ’ εγκαταλείπεις


Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός μας δεν έχω καρδιά που με πόνο να σ’ αναζητά, δεν έχω μετάνοια, δεν έχω κατάνυξη ούτε δάκρυα, τα οποία επαναφέρουν τα παιδιά στην πατρίδα τους.

Δεν έχω, Δέσποτα, δάκρυα παρακλητικά. Σκοτίσθηκε ο νους μου από την ματαιό­τητα του κόσμου, και δεν μπορεί προς εσένα με πόνο να ατενίσει. Πάγωσε η καρδιά μου από το πλήθος των πειρασμών και δεν μπορεί να θερμανθεί με τα δάκρυα της αγάπης μου για Σένα. Αλλ’ εσύ, Κύριε Ιησού Χριστέ ο Θεός, που είσαι ο θησαυρός των αγαθών, δώρησέ μου τέλεια μετάνοια, και έμπονη καρδιά, ώστε να εξέλθω ολόψυχα σε αναζήτησή Σου. Διότι χωρίς εσένα θα χωριστώ από κάθε καλό. Χάρισέ μου, λοιπόν, ώ αγαθέ, την χάρη σου.
Ο Πατέρας, που προαιώνια και παντοτινά σε γέννησε από τους κόλπους του, ας ανακαινίσει σε μένα τις μορφές της εικόνας σου. Σε εγκατέλειψα, μη μ’ εγκαταλείπεις. Απομακρύνθηκα από σένα, βγες έξω να με ψάξεις, κι αφού με βρεις επανάφερέ με στο κοπάδι σου, και βάλε με μαζί με τα εκλεκτά πρόβατα της ποίμνης σου, και τάισέ με μαζί μ’ εκείνα από το χορτάρι των θείων σου μυ­στηρίων, των οποίων (προβάτων) η καθαρά καρδιά είναι το σπίτι σου και μέσα της φανερώνεται η λάμψη των αποκαλύ­ψεών σου, η οποία λάμψη είναι η παρηγοριά και αναψυχή όσων κόπιασαν για σένα σε περιόδους θλίψεων και διαφόρων βασανισμών.

Αυτής της έλλαμψης μακάρι ν' αξιωθούμε κι εμείς με την χάρη και την φιλανθρωπία σου, εσένα του Σωτήρα μας Ιησού Χριστού, σε όλους τους αιώνες των αιώνων. Αμήν.

Άγιος Ισαάκ ο Σύρος